Bliv kontaktet af Nord Smil – Tryk her

tandlæge med mundbind viser patient et stykke papir

Bliv kontaktet

Udfyld kontaktformularen og bliv kontaktet af din tandlæge Helt uforpligtende

Kontakt formular

Ved at benytte formularen accepterer du, at vi gemmer dine data i op til 6 mdr. Kontakt os i tilfælde af, at du vil have dine data slettet.

el pære med kridt optegnet

FAQ

Få svar på dine spørgsmål

Her kan du finde svarene på de mest hyppigt stillede spørgsmål om:

  • Tidsbestilling
  • Tandlægeskift og oprettelse
  • Rabat og finansiering
  • Behandling
  • Tandlægeskræk (bare rolig, vi hjælper dig)
  • Priser og betaling
hvidt minimalistisk ur med rød sekundviser

Tidsbestilling

Hvordan bestiller jeg tid?

Hos NordSmil kan du både bestille tid over telefonen, vores live chat eller benytte dig af vores Online Booking system.

Hvordan aflyser jeg min tandlægetid?

Hvis du er blevet forhindret og har brug for at aflyse din tid, så kontakt os på: Jylland 98 98 00 10 eller Odense 30 38 08 00 for Odense.

Afbud skal ske senest 24 timer inden behandling, ellers risikerer du at blive opkrævet et gebyr.

Hvis du aflyser din tid hen over weekenden, bedes du sende en mail til klinikken for at aflyse tiden. Vi tager ikke imod aflysninger på live chatten

Hvad gør jeg, hvis jeg er blevet syg?

Hvis du er blevet syg og har brug for at aflyse din tid, skal du hurtigst mulig kontakte os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense).

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at afbestille min tid?

Hvis du helt glemmer at afbestille din tid hos os, er vi nødt til at opkræve et gebyr ved udeblivelse. Du kan læse mere om priserne for udeblivelse her.

Hvorfor skal jeg betale et gebyr for udeblivelse?

Hvis du ikke møder op til din tandlægetid og ikke melder afbud, er vi nødt til at opkræve et gebyr for udeblivelse. Vi har desværre oplevet, at patienter ikke møder op til de aftalte tider. Udeblivelsen uden afbud medfører ikke kun et indtægtstab, men gør også, at vi ikke kan nå at ombooke eller aftale tider med andre patienter på det pågældende tidspunkt.

Tandlægeskift og oprettelse

Hvordan skifter jeg tandlæge?

Du kan helt frit vælge din tandlæge. Hvis du ønsker at skifte tandlæge og blive patient hos NordSmil, skal du ringe til os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense), så tager vi os af alt det praktiske. Du skal blot give din accept til, at vi må indhente tandlægejournalen fra din tidligere tandlæge.

Hvad koster det at skifte tandlæge?

Et tandlægeskift er gratis i alle kommuner, så du kan frit vælge, hvilken tandlæge du vil have.

Hvordan opretter jeg mig som patient hos jer?

Hvis du vil være patient hos NordSmil, har du to muligheder. Du kan enten ringe til os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense) eller oprette dig via vores Online Booking system.

Hvor ligger jeres klinikker?

Lige nu har NordSmil klinikker i Aarhus, Aalborg, Herning, Odense og Randers. Du kan finde rutevejledninger til de enkelte klinikker her.

mand med stort blondt krøllet hår undrer sig og kigger op i luften med hånden under hagen
mand i hvid sweater taster tal ind på en lommeregner

Rabat og finansiering

Tilbyder I finansiering?

Hvis du har brug for finansiering til din tandbehandling, kan du henvende dig til vores samarbejdspartner Denti, som tilbyder en nem og smertefri finansieringsordning. Du kan læse mere om finansiering med Denti eller få et uforpligtende tilbud her.

Giver I studierabat?

Ja, hos NordSmil tilbyder vi 10% studierabat* i alle vores klinikker. Du skal blot huske at medbringe dit studiekort, når du har en tid hos os. Du kan læse mere om studierabat her. 

*Behandlinger som Invisalign, statusundersøgelser og lignende er ikke omfattet af studierabatten.

Giver I rabat til pensionister?

Ja, hos NordSmil tilbyder vi 10% pensionistrabat* i alle vores klinikker. Du skal blot huske at medbringe legitimation, når du har en tid hos os. Du kan læse mere om pensionistrabat her. 

*Behandlinger som Invisalign, statusundersøgelser og lignende er ikke omfattet af pensionistrabatten.

Kan jeg få tilskud til min tandbehandling?

Hvis du er medlem af Sygeforsikring Danmark, kan du få tilskud til de fleste behandlinger i vores klinikker. Har du spørgsmål til tilskud vedrørende bestemte behandlinger, er du velkommen til at kontakte os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense) eller via kontaktformularen på vores hjemmeside.

Behandling

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ved, hvad jeg skal have behandlet?

Er du i tvivl om, hvilken type behandling du har brug for, kan du kontakte os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense), så kan vi hjælpe dig med at finde den rette behandling.

Hvor tit skal jeg gå til tandlæge?

Det er individuelt, hvor tit du bør gå til tandlæge, og dette kan ændre sig med alderen eller ved sygdom. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at du tager til undersøgelse hos tandlægen i et 12-24 måneders interval. Tandlægen inddeler alle patienter i tre kategorier (grøn, gul eller rød) for at fastlægge, hvor ofte den enkelte patient skal have undersøgt tænderne. Du kan læse mere om kategorierne her. 

Kan jeg få rettet mine tænder?

Ja, vi tilbyder blandt andet behandling med Invisalign. Kontakt os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense), så finder vi en løsning, der matcher dine behov.

Hvad er Invisalign?

Invisalign er en usynlig tandbøjle, der gradvist retter op på dine tænder. Bøjlen kan hjælpe med rette op på skæve tænder og behandle overbid, underbid, krydsbid m.m. Denne diskrete tandregulering er dermed et nyt alternativ til en ordinær tandbøjle. Du kan læse mere om Invisalign her.   

Hvad forstås der ved faste og frie ydelser?

Tandlæger arbejder under to ydelser – de faste ydelser og de frie ydelser.

De faste ydelser er f.eks. undersøgelser, røntgenbilleder, tandrensning mv., og her må vi ikke ændre i prisen og/eller tilbyde rabat. Denne pris skal være ens for alle tandlæger. De frie ydelser er de fleste behandlinger, som plastfyldninger, kroner, proteser m.m. og fastsættes selv af tandlægeklinikken.

midaldrende kvinde smiler og får tjekket tænder af tandlæge

Tandlægeskræk

Hvad gør jeg, hvis jeg har tandlægeskræk?

Hvis du lider af tandlægeskræk, tilbyder vi en række hjælpemidler, så du får en behagelig oplevelse hos tandlægen. Når du bestiller din tid hos os, kan du oplyse, at du har tandlægeskræk, så kan vi afsætte ekstra tid til din behandling (uden ekstra omkostninger). Derudover kan vi tilbyde bedøvelse, medicinering, sedering og narkose i forbindelse med din behandling. Du kan læse mere om tandlægeskræk og vores hjælpemidler her eller kontakte os på:

Jylland 98 98 00 10   eller  Odense 30 38 08 00 for Odense

Så finder vi den løsning, der passer bedst til dig.

Koster det mere at få afsat ekstra tid ?

Hos os afsætter vi gerne ekstra tid af til din behandling uden ekstra omkostninger. Det er vigtigt for os at skabe trygge og behagelig rammer for dig, derfor er vores tandlæger opmærksom på at involverer dig fra start til slut – hos os er der ingen dumme spørgsmål og vi vil altid besvare dine spørgsmål.

Priser og betaling

Hvordan kan det være, at I er (50%) billigere i forhold til andre tandlæger?

Tandlæger arbejder under fast og frie ydelser. De faste ydelser som f.eks. undersøgelser, røntgenbilleder og tandrensning er aftalt med den offentlige sygesikring, og prisen er derfor fast og kan ikke ændres. De frie ydelser, som plastfyldninger, kroner, proteser m.m. fastsættes selv af den enkelte klinik. Derudover har vi indgået aftaler med vores samarbejdspartnere, hvilket gør, at vi kan tilbyde lavere priser på de frie ydelser og er dermed billigere i forhold til andre tandlægeklinikker i Danmark.

Hvor meget koster det at få fjernet en tand?

Prisen for at få fjernet en tand afhænger af placering af tanden, og hvorvidt denne kan trækkes ud eller skal fjernes operativ. Som din tandlæge hjælper vi dig med at finde den løsninger, der egner sig bedst til dig. Du kan læse mere om vores behandlinger og priser på vores hjemmeside eller kontakte os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense).

Hvad koster et tandeftersyn?

Prisen for et tandeftersyn afhænger af, hvorvidt der er tale om en simpel grundundersøgelse eller en udvidet grundundersøgelse. Din alder spiller også en rolle, da vi tilbyder en særlig pris til unge mellem 18 og 25 år. Du kan se vores priser.

Hvad gør jeg, hvis der er en en fejl på min tandlægeregning?

Hvis du opdager en fejl på din regning, kan du kontakte os på 98 98 00 10 (30 38 08 00 for Odense), så vi kan finde en løsning og rette fejlen.

nærbillede af en hån der putter penge i sparegris

Akutte tider

Tager I imod akutte patienter?

Vi tager altid imod akutte patienter på alle vores klinikker. Hvis du har brug for en akut tid, kan du ringe til os på 98 98 00 10 for Jylland og 30 38 08 00 for Odense. Du kan også komme i direkte kontakt med os på vores live chat i højre side.